Nyårsresumé

Ja nu har jag varit hemma ett tag från Danmarksresan och firande av det nya året, måste säga att det blev faktiskt mycket bättre än väntat, vilken skön moster man har, hennes "man" är inte så dålig han heller :) Det blev massa firande med andra ord, fin fint med vin & champagne :) Nyårsdagen spenderades mestadels i bil kändes det som för vi åkte nämligen upp till Skagen och hälsade på deras nya sommar"stuga" eller hus närmre bästämmt. Det var riktigt riktigt nice, blev lite mållös faktiskt. Vi åkte även runt och tittade en massa, eftersom vi aldrig varit där tidigare. Det var nästan hel dött där, det gick inte ens att jämföra med sommaren då det brukar krylla av folk. Vi skulle även äta någon slags lunch där, men det gick tydligen inte för alla typ hundra restauranger var stängda, så det fick bli en french hot dog på macken :P

Eftersom det regnade och blåste en massa under nyårsnatten så försvann nästan alla snö så det kändes som vår, och i Skagen där kändes det som sommar det fanns ingen snö och solen lös och det var helt fantastiskt vackert. Det blåste dock väldigt mycket, men det brukar det göra även på somrarna. På söndagen blev det lite mysig shopping med Linnea i Silkeborg, hittade en massa fint!

Sen blev det hemresa och Tack för en så bra tid hos er i Danmark det gör jag gärna om!! Vi tog båten från Fredrikshamn till Göteborg för ovanlighetens skull, mycket skönt att slippa bilen ett tag, (känns som om jag sovit igenom hela den här bilresan faktiskt) Då såg man den riktiga skillnaden mellan Sverige och Danmark, när vi lämnade hamnen var det sol och vår, och sen på mitten någon stans började det flyta isflak och det blev bara mer och mer, jätte häftigt!!

Tänkte att jag skulle lägga upp lite bilder från nyårssemestern men på facebook den här gången, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge :)



Nu har skolan hunnit börja också, känns som om det här lovet gått jätte fort, men man fick några slappdagar hemma och det var riktigt skönt. Synd bara att inte skidorna som jag fick i julklapp kommit till sin rätta plats bara, alla skidor har nämligen varit helt slut i Uppsala, så nu får vi vänta tills på torsdag att hämta dom, men då jäklar :) Det var iaf skönt att det var en riktigt mjukstart på skolan, med två lektioner, nya för den här terminen och så slutade man typ kvart över 12, gött!


Från Nyår :) och jag vill lova att jag aldrig sett så många fyrverkerier som jag gjorde här, även fast det var dimmigt så höll man på och sköt mer än en timme, roligt!
Nu ska jag ta och hoppa i säng, för imorgon är det skola igen! En kortisdag då med ryktas det om.

PUSS


Vill bara säga att jag är lite irretarad på min bank, för det fungerar inte att ladda telefonen och jag har helt slut på pengar, tråkigt. Men vi klarar oss, eller hur?! ;) hihi

Spår av andra:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0